Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Zprávičky naší sovičky

Svozový plán na rok 2019

Prajzské noviny

Sociální služby.

Obec Oldřišov je součástí  projektu - Sociální služby  Svazku obcí  mikroregionu  Hlučínsko -západ.

zde ke stažení

Mapy Hlučísko

Plán rozvoje soc.služeb.

Sřednědobý plán  rozvoje  sociálních služeb  obce Oldřišov  2014 - 2017.

zde ke stažení

Katalog  sociálních služeb souvisejících aktivit v regionu Opavska.

zde ke stažení 

 

Kácení dřevin.

Kácení  dřevin rostoucích  mimo les .

žádost o povolení kácení:

zde ke stažení

kácení dřevindřev

Strategický plán

Požární ochrana

hhasi

Veřejné zakázky-profil zadavatele

Informační zpravodaj CSS

Šetrně s vodou

Územní plán obce Oldřišov

Úvod  zde ke stažení

Základní členění území

zde ke stažení

Hlavní výkres zde ke stažení

Veřejně prospěšné stavby

zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část  zde ke stažení

Veřejná vyhláška zde ke stažení

Navigace

Obsah

Standardy  kvality  sociálně právní  ochrany  dětí  zde ke stažení

Prostředí a podmínky zde ke stažení

Informovanost zde ke stažení

Prevence zde ke stažení

Vyhodnocování zde ke stažení

Kontrola  zde ke stažení

Rizikové situace zde ke stažení

Dokumenty o výkonu  zde ke stažení

Vyřizování  a podávání  stížností zde ke stažení

Návaznost na další subjekty  zde ke stažení

 

Kontakty na  OSPOD  Magistrátu   města Opavy

Vedoucí odboru sociálních věcí:
Mgr. Judita Kachlová
judita.kachlova (zavináč) opava-city.cz 553 756 722

Vedoucí oddělení SPOD:
Bc. Šárka Holowczáková
sarka.holowczakova (zavináč) opava-city.cz 553 756 660
Péče rodičů o děti, úpravu vztahu k dítěti při rozchodu rodičů, týrání dětí

« Zpět na Strom životních situací

Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)

3. Pojmenování (název) životní situace

Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)

4. Základní informace k životní situaci

Při přechodném pobytu na území ostatních států EU, EHP a Švýcarska má občan (pojištěnec) České republiky nárok čerpat tzv. lékařsky nezbytnou zdravotní péči.

Nezbytnou péčí se rozumí veškerá zdravotní péče, kterou vyžaduje zdravotní stav pojištěnce s přihlédnutím k předpokládané délce pobytu na území jiného státu EU, EHP a Švýcarska a charakteru poskytované péče. Musí být poskytnuta v takovém rozsahu, aby se pojištěnec nemusel vracet do země pojištění dříve, než původně zamýšlel.

Péči lze čerpat po předložení nárokového dokladu, kterým je nejčastěji Evropský průkaz zdravotního pojištění (tzv. karta EHIC), přičemž péči je možno čerpat u poskytovatelů napojených na systém veřejného zdravotního pojištění toho kterého členského státu.

V takovém případě se na osobu, která se prokáže kartou EHIC, popř. jiným nárokovým dokumentem, pohlíží jako na místního pojištěnce, tudíž by neměla hradit z vlastních prostředků poplatky, které nehradí ani místní pojištěnci. Péče je následně uhrazena tzv. místní výpomocnou zdravotní pojišťovnou a poté přeúčtována příslušné instituci ve státě pojištění.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Státní občan České republiky, který je pojištěn u některé zdravotní pojišťovny poskytující veřejné zdravotní pojištění na území České republiky (dále jen "pojištěnec"), nebo zákonný zástupce pojištěnce (rodič, opatrovník, poručník).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Vydání karty EHIC.

Kartu EHIC, popř. jiný nárokový dokument, vydá zdravotní pojišťovna, u které je pojištěnec registrován, na základě předložení občanského průkazu nebo pasu, příp. rodného listu.

Karta EHIC je v současné době shodná s národní kartou zdravotního pojištění.

(Karta EHIC se předkládá přímo poskytovateli zdravotních služeb.)

V případech, kdy nelze vystavit kartu EHIC, vystaví zdravotní pojišťovna "Potvrzení", které ji dočasně nahrazuje.

Toto potvrzení lze vystavit i dodatečně a je možno o něj požádat také z ciziny.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o vydání podejte osobně nebo prostřednictvím zákonného zástupce (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklady pro vydání karty EHIC:

  • občanský průkaz,

  • pas,

  • rodný list.

Doklady potřebné při čerpání péče:

  • karta EHIC nebo

  • "Potvrzení" dočasně nahrazující kartu EHIC.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vaše záležitost bude vyřízena bezodkladně.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.08.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.