Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Zprávičky naší sovičky

Svozový plán na rok 2019

Prajzské noviny

Sociální služby.

Obec Oldřišov je součástí  projektu - Sociální služby  Svazku obcí  mikroregionu  Hlučínsko -západ.

zde ke stažení

Mapy Hlučísko

Plán rozvoje soc.služeb.

Sřednědobý plán  rozvoje  sociálních služeb  obce Oldřišov  2014 - 2017.

zde ke stažení

Katalog  sociálních služeb souvisejících aktivit v regionu Opavska.

zde ke stažení 

 

Kácení dřevin.

Kácení  dřevin rostoucích  mimo les .

žádost o povolení kácení:

zde ke stažení

kácení dřevindřev

Strategický plán

Požární ochrana

hhasi

Veřejné zakázky-profil zadavatele

Informační zpravodaj CSS

Šetrně s vodou

Územní plán obce Oldřišov

Úvod  zde ke stažení

Základní členění území

zde ke stažení

Hlavní výkres zde ke stažení

Veřejně prospěšné stavby

zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část  zde ke stažení

Veřejná vyhláška zde ke stažení

Navigace

Obsah

Standardy  kvality  sociálně právní  ochrany  dětí  zde ke stažení

Prostředí a podmínky zde ke stažení

Informovanost zde ke stažení

Prevence zde ke stažení

Vyhodnocování zde ke stažení

Kontrola  zde ke stažení

Rizikové situace zde ke stažení

Dokumenty o výkonu  zde ke stažení

Vyřizování  a podávání  stížností zde ke stažení

Návaznost na další subjekty  zde ke stažení

 

Kontakty na  OSPOD  Magistrátu   města Opavy

Vedoucí odboru sociálních věcí:
Mgr. Judita Kachlová
judita.kachlova (zavináč) opava-city.cz 553 756 722

Vedoucí oddělení SPOD:
Bc. Šárka Holowczáková
sarka.holowczakova (zavináč) opava-city.cz 553 756 660
Péče rodičů o děti, úpravu vztahu k dítěti při rozchodu rodičů, týrání dětí

« Zpět na Strom životních situací

Využívání archivních informací

3. Pojmenování (název) životní situace

Využívání archivních informací

4. Základní informace k životní situaci

Archiválie jsou písemné, obrazové, zvukové a jiné záznamy trvalé hodnoty vzniklé z činnosti státních orgánů, obcí a jiných právnických i fyzických osob.
Archivy jsou specializovaná zařízení ke studiu pro veřejnost.
Slouží k:
  • všestranné péči o archiválie, jejich ukládání a zpracování,
  • vědeckému, kulturně výchovnému, hospodářskému, správnímu a vlastivědnému využívání,
  • vědeckovýzkumné činnosti v oblasti archivnictví, historie a příbuzných vědních oborů,
  • výkonu státní správy v oblasti dohledu na spisovou službu, vyřazování písemností (skartační řízení) a výběru archiválií,
  • provádění rešerší pro tuzemské i zahraniční badatele,
  • vyhledávání archiválií pro pořizování výpisů, opisů a reprodukcí, jak pro účely státní správy, tak i pro veřejnost.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoba oprávněná nahlížet do archiválií musí být starší 18 let (osoba mladší 18 let pouze v doprovodu zákonného zástupce).
Cizinci mají v archivu stejná práva jako občané České republiky.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Do archiválií mladších 30 let nebo do nezpracovaného materiálu lze nahlížet jen se souhlasem ředitele nebo vedoucího archivu, v němž jsou archiválie uloženy; u starších archiválií není třeba žádat souhlas ředitele.
Souhlas k nahlížení do archiválií mladších 30 let nelze udělit, jestliže by tím byla ohrožena bezpečnost státu nebo veřejná bezpečnost, nebo právem chráněné zájmy osob; z týchž důvodů lze odepřít nahlížení do ostatních archiválií.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Před započetím studia je nutné zjistit, ve kterém archivu se požadované archiválie nalézají; většina jich je uložena na základě provenienčního principu podle původců a jejich kompetenčních oblastí, v nichž působily.
Doporučujeme proto, abyste se před návštěvou archivu přesvědčili, že v něm jsou požadované archiválie uloženy, a písemně nebo telefonicky archiv předem informovali o své návštěvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít k dispozici doklad totožnosti.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Při první návštěvě archivu vyplníte badatelský list a poté žádanku o předložení požadovaných archiválií ke studiu; obojí získáte přímo v archivu.
Občané České republiky vyplňují do badatelského listu číslo občanského průkazu, cizinci vyplňují číslo pasu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatky:
Předkládání matrik není zpoplatněno.
Poplatky za služby:
Archiválie jsou badatelům předkládány k nahlížení bez poplatků.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Ministerstva vnitra - odbor archivní správy a spisové služby: assekret@mvcr.cz nebo na e-mailovou adresu Národního archivu: na@nacr.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

10.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.