Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Zprávičky naší sovičky

Svozový plán na rok 2019

Prajzské noviny

Sociální služby.

Obec Oldřišov je součástí  projektu - Sociální služby  Svazku obcí  mikroregionu  Hlučínsko -západ.

zde ke stažení

Mapy Hlučísko

Plán rozvoje soc.služeb.

Sřednědobý plán  rozvoje  sociálních služeb  obce Oldřišov  2014 - 2017.

zde ke stažení

Katalog  sociálních služeb souvisejících aktivit v regionu Opavska.

zde ke stažení 

 

Kácení dřevin.

Kácení  dřevin rostoucích  mimo les .

žádost o povolení kácení:

zde ke stažení

kácení dřevindřev

Strategický plán

Požární ochrana

hhasi

Veřejné zakázky-profil zadavatele

Informační zpravodaj CSS

Šetrně s vodou

Územní plán obce Oldřišov

Úvod  zde ke stažení

Základní členění území

zde ke stažení

Hlavní výkres zde ke stažení

Veřejně prospěšné stavby

zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část  zde ke stažení

Veřejná vyhláška zde ke stažení

Navigace

Obsah

Standardy  kvality  sociálně právní  ochrany  dětí  zde ke stažení

Prostředí a podmínky zde ke stažení

Informovanost zde ke stažení

Prevence zde ke stažení

Vyhodnocování zde ke stažení

Kontrola  zde ke stažení

Rizikové situace zde ke stažení

Dokumenty o výkonu  zde ke stažení

Vyřizování  a podávání  stížností zde ke stažení

Návaznost na další subjekty  zde ke stažení

 

Kontakty na  OSPOD  Magistrátu   města Opavy

Vedoucí odboru sociálních věcí:
Mgr. Judita Kachlová
judita.kachlova (zavináč) opava-city.cz 553 756 722

Vedoucí oddělení SPOD:
Bc. Šárka Holowczáková
sarka.holowczakova (zavináč) opava-city.cz 553 756 660
Péče rodičů o děti, úpravu vztahu k dítěti při rozchodu rodičů, týrání dětí

« Zpět na Strom životních situací

Výpis z veřejného rejstříku

3. Pojmenování (název) životní situace

Výpis z veřejného rejstříku

4. Základní informace k životní situaci

Veřejnými rejstříky právnických a fyzických osob se rozumí spolkový rejstřík, nadační rejstřík, rejstřík ústavů, rejstřík společenství vlastníků jednotek, obchodní rejstřík a rejstřík obecně prospěšných společností. Do veřejného rejstříku se zapisují zákonem stanovené údaje o právnických a fyzických osobách. Součástí veřejného rejstříku je též sbírka listin.

Veřejný rejstřík je informačním systémem veřejné správy a je veden v elektronické podobě rejstříkovými soudy (§ 1 zákona č. 304/2013 Sb., o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob – dále jen „ZVR“). Veřejné rejstříky právnických a fyzických osob jsou přístupné každému; každý do nich může nahlížet a pořizovat si z nich výpisy, opisy nebo kopie.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Kdokoli.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Opis zápisu údajů a listin založených ve sbírce listin z veřejného rejstříku lze získat hned několika způsoby, přičemž nejčastěji bude využit způsob třetí. Předně je však nutné rozlišit mezi ověřenými a neověřenými opisy. Rozdíl je jednoduše v tom, že úředním ověřením opisu je potvrzena shoda opisu se zápisem ve veřejném rejstříku nebo shoda opisu s listinou uloženou ve sbírce listin. Blíže budou dále popsány pouze způsoby získání ověřených opisů.

1
Nejprve lze zmínit možnost získání úředně ověřeného elektronického opisu (jak částečného, tak úplného, přičemž částečným opisem je opis aktuálních údajů a úplným opis obsahující i historické údaje) dle § 3 odst. 1 ZVR. Tento opis může získat každý, jeho získání je bezplatné. Získat úředně ověřený elektronický opis umožňuje sama aplikace veřejného rejstříku, a to vytvořením PDF verze výpisu z veřejného rejstříku. Pokud si v internetové aplikaci veřejného rejstříku na adrese https://or.justice.cz/ necháte zobrazit výpis konkrétní společnosti, tak na konci webové stránky s výpisem je vpravo ikona s popisem "Stáhnout PDF verzi výpisu". Po kliknutí na ní se připraví příslušný PDF dokument - a ten se buď nabídne ke stažení anebo se Vám otevře přímo v PDF prohlížeči (podle nastavení Vašeho počítače). Takto získaný PDF dokument je opatřen elektronickou značkou soudu ve smyslu zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, která potvrzuje jeho autenticitu. Úřední ověření je spojeno pouze s elektronickou podobou daného dokumentu, vytištěný dokument již nemá povahu úředně ověřeného opisu.
2
Částečný i úplný úředně ověřený listinný opis zápisu nebo listiny uložené ve sbírce listin vydává soud, a to pouze na žádost (§ 4 odst. 1 ZVR). Tento opis může získat každý, jeho vydání je však zpoplatněno. Výši poplatku upravuje příloha zákona č. 549/1991 Sb., o soudních poplatcích, položka č. 30 sazebníku soudních poplatků (70 Kč za každou započatou stránku ověřeného výpisu) a položka č. 28 (150 Kč za vystavení úředního vysvědčení o skutečnostech známých ze soudních spisů, např., že určitá listina není obsahem spisu). Soud vydá primárně úředně ověřený listinný opis. Pokud by žadatel požadoval neověřený opis, vydá jej soud pouze na výslovnou žádost.
3
Jelikož je veřejný rejstřík informačním systémem veřejné správy (§ 1 odst. 3 ZVR), je z něj možné (v souladu se zákonem č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy) získávat výstupy. Ověřený výstup z veřejného rejstříku (§ 5 ZVR) vydávají kontaktní místa veřejné správy, zejména tzv. CzechPOINT a též notáři, držitelé poštovní licence, obecní úřady, apod. Ověřeným výstupem je listina, která vznikla úplným převodem výstupu z veřejného rejstříku z elektronické do listinné podoby. Ověření se provádí připojením ověřovací doložky na listinu. Ověřený výstup (částečný i úplný) z veřejného rejstříku je veřejnou listinou. Tento výstup (listinný výpis) může získat každý, jeho vydání je však zpoplatněno. Správní poplatek za vydání první strany výpisu činí 100 Kč, každá další strana je zpoplatněna částkou 50 Kč.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Viz výše.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Viz výše. Pro získání listinného ověřeného (částečného či úplného) opisu (ověřeného výstupu) zapsaných údajů z veřejného rejstříku či listin uložených ve sbírce listin je nejpraktičtější využít kontaktní místa veřejné správy, zejména tzv. CzechPOINT.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádné.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Viz výše.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádné.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Nejsou.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Žádné.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Viz výše.

28. Popis byl naposledy aktualizován

24.11.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.