Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Zprávičky naší sovičky

Svozový plán na rok 2019

Prajzské noviny

Sociální služby.

Obec Oldřišov je součástí  projektu - Sociální služby  Svazku obcí  mikroregionu  Hlučínsko -západ.

zde ke stažení

Mapy Hlučísko

Plán rozvoje soc.služeb.

Sřednědobý plán  rozvoje  sociálních služeb  obce Oldřišov  2014 - 2017.

zde ke stažení

Katalog  sociálních služeb souvisejících aktivit v regionu Opavska.

zde ke stažení 

 

Kácení dřevin.

Kácení  dřevin rostoucích  mimo les .

žádost o povolení kácení:

zde ke stažení

kácení dřevindřev

Strategický plán

Požární ochrana

hhasi

Veřejné zakázky-profil zadavatele

Informační zpravodaj CSS

Šetrně s vodou

Územní plán obce Oldřišov

Úvod  zde ke stažení

Základní členění území

zde ke stažení

Hlavní výkres zde ke stažení

Veřejně prospěšné stavby

zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část  zde ke stažení

Veřejná vyhláška zde ke stažení

Navigace

Obsah

Standardy  kvality  sociálně právní  ochrany  dětí  zde ke stažení

Prostředí a podmínky zde ke stažení

Informovanost zde ke stažení

Prevence zde ke stažení

Vyhodnocování zde ke stažení

Kontrola  zde ke stažení

Rizikové situace zde ke stažení

Dokumenty o výkonu  zde ke stažení

Vyřizování  a podávání  stížností zde ke stažení

Návaznost na další subjekty  zde ke stažení

 

Kontakty na  OSPOD  Magistrátu   města Opavy

Vedoucí odboru sociálních věcí:
Mgr. Judita Kachlová
judita.kachlova (zavináč) opava-city.cz 553 756 722

Vedoucí oddělení SPOD:
Bc. Šárka Holowczáková
sarka.holowczakova (zavináč) opava-city.cz 553 756 660
Péče rodičů o děti, úpravu vztahu k dítěti při rozchodu rodičů, týrání dětí

« Zpět na Strom životních situací

Vydání osvědčení o státním občanství České republiky a zjišťování státního občanství České republiky

3. Pojmenování (název) životní situace

Vydání osvědčení o státním občanství České republiky a zjišťování státního občanství České republiky

4. Základní informace k životní situaci

V osvědčení o státním občanství České republiky (dále jen "osvědčení") se uvádí údaj o tom, že fyzická osoba je k datu jeho vydání státním občanem České republiky, a na žádost i údaj o tom, kdy, jakým způsobem a podle jakého právního předpisu fyzická osoba české či československé státní občanství nabyla nebo pozbyla, nebo také o tom, že k určitému datu nebo v určitém období byla českým státním občanem či československým státním občanem, příp. o tom, že fyzická osoba je státním občanem České republiky od určitého data nepřetržitě do doby vydání osvědčení.

Na žádost je rovněž možné vydat osvědčení o tom, že fyzická osoba není k datu jeho vydání státním občanem České republiky.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osvědčení se vydává na žádost fyzické osoby, o jejíž státní občanství se jedná.

Za dítě mladší 15 let mohou podat žádost o vydání osvědčení jeho zákonní zástupci nebo opatrovník, který k žádosti připojí pravomocné rozhodnutí soudu o svém ustanovení; místo zákonného zástupce může podat žádost rovněž osoba, které bylo dítě svěřeno pravomocným soudním rozhodnutím do péče, nebo ředitel zařízení pro výkon ústavní výchovy anebo zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, které pečují o dítě na základě pravomocného soudního rozhodnutí.

Žádost o vydání osvědčení, které se bude týkat zemřelé osoby, může podat:

  • příbuzný této osoby v řadě přímé, sourozenec, vdova nebo vdovec,
  • fyzická osoba, která prokáže právní zájem na vydání osvědčení.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné žádosti na příslušný úřad.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost o vydání osvědčení se podává u krajského úřadu příslušného podle místa trvalého, popř. posledního trvalého pobytu fyzické osoby, o jejíž státní občanství se jedná, na území České republiky.

Pokud fyzická osoba trvalý pobyt na území České republiky nikdy neměla, je místně příslušným Úřad městské části Praha 1.

V cizině lze podat žádost u zastupitelského úřadu, který ji bezodkladně zašle příslušnému krajskému úřadu v České republice.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Kromě vyplněného dotazníku je třeba k žádosti o osvědčení připojit doklady týkající se státního občanství fyzické osoby, o jejíž státní občanství se jedná, a to:
  • rodný list, oddací list, pokud uzavřela manželství, doklad o vzniku partnerství, pokud vstoupila do partnerství, popř. doklad o rozvodu manželství, doklad o zrušení partnerství, úmrtní list zemřelého manžela nebo partnera,
  • rodné listy rodičů, jejich oddací list, pokud uzavřeli manželství, popř. doklad o rozvodu manželství, jejich úmrtní listy, pokud zemřeli, má-li tyto doklady žadatel k dispozici,
  • dříve vydané doklady o jejím státním občanství a o státním občanství rodičů, popř. i dalších předků, má-li tyto doklady žadatel k dispozici,
  • doklad o osvojení, došlo-li k osvojení osoby, o jejíž osvědčení se jedná, státním občanem České republiky,
  • doklad prokazující datum a způsob nabytí cizího státního občanství.
Žadatel na vyžádání krajského úřadu předloží i jiné doklady, pokud je jejich předložení podstatné pro zjištění státního občanství dotčené fyzické osoby.
K dokladu o osvojení, který je vydán orgánem cizího státu a který by mohl mít vliv na nabytí státního občanství České republiky, se přihlíží pouze tehdy, pokud lze osvojení v České republice podle zákona o mezinárodním právu soukromém uznat.
Doklady vystavené orgány cizího státu musí být opatřeny náležitým vyšším ověřením (superlegalizační doložkou nebo doložkou Apostille), nestanoví-li mezinárodní smlouva jinak, a úředním překladem do českého jazyka, jsou-li vystaveny v cizím jazyce.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Potřebné formuláře jsou k dispozici na krajském nebo zastupitelském úřadu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Výše poplatku za vydání osvědčení činí 100 Kč; platba se uskutečňuje v hotovosti při předání osvědčení.

Vydání osvědčení pro účely vydání prvního občanského průkazu není zpoplatněno.

Je-li žádost podávána prostřednictvím zastupitelského úřadu, činí správní poplatek 300 Kč.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůta pro vyřízení žádosti je maximálně 180 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případné dotazy lze zaslat na e-mailové adresy: obcanmat@mvcr.cz nebo bezuchova@mvcr.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.03.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.