Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Zprávičky naší sovičky

Svozový plán na rok 2019

Prajzské noviny

Sociální služby.

Obec Oldřišov je součástí  projektu - Sociální služby  Svazku obcí  mikroregionu  Hlučínsko -západ.

zde ke stažení

Mapy Hlučísko

Plán rozvoje soc.služeb.

Sřednědobý plán  rozvoje  sociálních služeb  obce Oldřišov  2014 - 2017.

zde ke stažení

Katalog  sociálních služeb souvisejících aktivit v regionu Opavska.

zde ke stažení 

 

Kácení dřevin.

Kácení  dřevin rostoucích  mimo les .

žádost o povolení kácení:

zde ke stažení

kácení dřevindřev

Strategický plán

Požární ochrana

hhasi

Veřejné zakázky-profil zadavatele

Informační zpravodaj CSS

Šetrně s vodou

Územní plán obce Oldřišov

Úvod  zde ke stažení

Základní členění území

zde ke stažení

Hlavní výkres zde ke stažení

Veřejně prospěšné stavby

zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část  zde ke stažení

Veřejná vyhláška zde ke stažení

Navigace

Obsah

Standardy  kvality  sociálně právní  ochrany  dětí  zde ke stažení

Prostředí a podmínky zde ke stažení

Informovanost zde ke stažení

Prevence zde ke stažení

Vyhodnocování zde ke stažení

Kontrola  zde ke stažení

Rizikové situace zde ke stažení

Dokumenty o výkonu  zde ke stažení

Vyřizování  a podávání  stížností zde ke stažení

Návaznost na další subjekty  zde ke stažení

 

Kontakty na  OSPOD  Magistrátu   města Opavy

Vedoucí odboru sociálních věcí:
Mgr. Judita Kachlová
judita.kachlova (zavináč) opava-city.cz 553 756 722

Vedoucí oddělení SPOD:
Bc. Šárka Holowczáková
sarka.holowczakova (zavináč) opava-city.cz 553 756 660
Péče rodičů o děti, úpravu vztahu k dítěti při rozchodu rodičů, týrání dětí

« Zpět na Strom životních situací

Úmrtí osoby nebo nález lidských pozůstatků a vypravení pohřbu

3. Pojmenování (název) životní situace

Úmrtí osoby nebo nález lidských pozůstatků a vypravení pohřbu

4. Základní informace k životní situaci

Postup při předávání informací o úmrtí nebo nálezu lidských pozůstatků mimo zdravotnické zařízení a vypravení jejich pohřbu.
Lidskými pozůstatky jsou mrtvé lidské tělo, mrtvě narozené dítě a jejich části.
Pohřbení lidských pozůstatků lze provést pouze uložením do hrobu nebo hrobky na veřejném či neveřejném pohřebišti, nebo zpopelněním v krematoriu.
Odlišný způsob pohřbení na základě přání zemřelého nebo pozůstalých nemůže být respektován.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba (tj. osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby).
Každý občan má právo zvolit si v souladu se zákonem především způsob pohřbení (země/žeh), jeho podrobnosti, konkrétní místo, výpravnost a druh pohřbu (církevní, občanský, bez obřadu apod.), vybrat si a pronajmout hrobové místo na kterémkoli veřejném pohřebišti.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Oznámit úmrtí osoby mimo zdravotnické zařízení praktickému lékaři v rámci provozní doby nebo lékaři vykonávající lékařskou pohotovostní službu, nebo lékaři, se kterým má místně příslušný krajský úřad pro tyto účely uzavřenu smlouvu (koronerovi).
Nález lidských pozůstatků mimo zdravotnické zařízení oznámit na jednotné evropské číslo tísňového volání - 112.
Oznamovací povinnost má každý, kdo se o úmrtí dozvěděl, nebo nalezl lidské pozůstatky a neví, zda úmrtí nebo jejich nález již bylo oznámeno.
Do 96 hodin od převzetí "Listu o prohlídce zemřelého" zajistit pohřbení dle způsobu, který zemřelý vyjádřil za svého života, objednáním služeb u provozovatele krematoria nebo veřejného pohřebiště.
Pohřbení lidských pozůstatků na klíč lze sjednat v provozovně jakékoli pohřební služby. Provozovatel pohřební služby provede úpravu těla zemřelého, převoz a pohřeb osobně. Svěří-li provedení těchto úkonů jinému subjektu, odpovídá za tyto služby v plném rozsahu, jakoby je prováděl sám.
Po uplynutí uvedené lhůty má pohřbívací povinnost obec, na jejímž území k úmrtí došlo, nebo byly lidské pozůstatky nalezeny, příp. vyloženy z dopravního prostředku.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Vypravitel pohřbu je po převzetí "Listu o prohlídce zemřelého" (část A) povinen zjistit, jakým způsobem si zemřelý přál být pohřben.
Nezanechal-li o tom výslovné rozhodnutí, rozhodne o jeho pohřbu manžel zemřelého, není-li ho, děti zemřelého; není-li jich, pak rozhodnou rodiče a není-li jich, sourozenci zemřelého; pokud nežijí, rozhodnou jejich děti a není-li ani jich, pak kterákoli z osob blízkých.
Osoby ve vymezené posloupnosti pozdější mohou o pohřbu rozhodnout jen v případě neexistence předchozí uvedené osoby.
Pokud některé z vyjmenovaných osob existují, ale pohřeb nevypraví, postupuje se v zájmu ochrany veřejného zdraví a pořádku a zachování slušných mravů dle § 5 zákona o pohřebnictví.
Podle něj přechází právo vypravit pohřeb na jakoukoli fyzickou nebo právnickou osobu po určité zákonem stanovené době v závislosti na tom, zda se jedná o osobu identifikovanou či neznámou, příp. o cizího státního příslušníka; povinnost pohřbení zajistí obec, a to na náklady dědiců či státu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

S "Listem o prohlídce zemřelého" se můžete obrátit na jakéhokoli provozovatele krematoria nebo veřejného pohřebiště.
Bez "Listu o prohlídce zemřelého" se můžete obrátit na provozovatele pohřební služby, přičemž se nemusí jednat o stejný subjekt, u něhož jsou lidské pozůstatky přechodně uloženy.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

V provozovně pohřební služby musíte předložit:
  • Průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo pas)
V provozovně krematoria nebo veřejného pohřebiště musíte předložit:
  • Část A "Listu o prohlídce zemřelého"
  • Průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo pas)

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Další formuláře nejsou potřeba.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatek není stanoven.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůta pro vypravení pohřbu je 96 hodin od oznámení úmrtí, tj. od předání "Listu o prohlídce zemřelého".

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

  • Lékař provádějící prohlídku zemřelého

  • Lékař provádějící pitvu zemřelého
  • Provozovatelé pohřebních služeb, krematorií a veřejných pohřebišť
  • Obce, na jejichž území došlo k úmrtí nebo k nálezu lidských pozůstatků
  • Další orgány, stanoví-li tak zvláštní předpis

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Uzavřít smlouvu příkazního typu s provozovatelem pohřební služby, krematoria nebo veřejného pohřebiště podle občanského zákoníku; jejím obsahem musí být přesný popis a rozsah objednaných služeb, které musí poskytovatel služeb v pohřebnictví potvrdit a převzít za ně plnou odpovědnost.
Od Vašich požadavků se může odchýlit, pouze je-li to nezbytné ve Vašem zájmu, nebo pokud nemůže obdržet včas Váš souhlas.
Smlouva by měla mít písemnou formu a musí vždy obsahovat zejména: identifikaci smluvních stran, předmět, cenu sjednaných služeb, datum uzavření smlouvy, datum pohřbu a odměnu za jeho obstarání.
Po provedení pohřbu je příslušný poskytovatel služeb v pohřebnictví povinen Vám předat vyúčtování poskytnutých služeb.
Objednavatel pohřbu má ze zákona o ochraně spotřebitele právní nárok na vlastní kontrolu sjednaného pohřbení dle uzavřené smlouvy s příslušným provozovatelem.
V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník, pověřený vyřizováním případných reklamací; rozhodnout o nich musí nejdéle do 3 pracovních dnů.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.