Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Zprávičky naší sovičky

Svozový plán na rok 2019

Prajzské noviny

Sociální služby.

Obec Oldřišov je součástí  projektu - Sociální služby  Svazku obcí  mikroregionu  Hlučínsko -západ.

zde ke stažení

Mapy Hlučísko

Plán rozvoje soc.služeb.

Sřednědobý plán  rozvoje  sociálních služeb  obce Oldřišov  2014 - 2017.

zde ke stažení

Katalog  sociálních služeb souvisejících aktivit v regionu Opavska.

zde ke stažení 

 

Kácení dřevin.

Kácení  dřevin rostoucích  mimo les .

žádost o povolení kácení:

zde ke stažení

kácení dřevindřev

Strategický plán

Požární ochrana

hhasi

Veřejné zakázky-profil zadavatele

Informační zpravodaj CSS

Šetrně s vodou

Územní plán obce Oldřišov

Úvod  zde ke stažení

Základní členění území

zde ke stažení

Hlavní výkres zde ke stažení

Veřejně prospěšné stavby

zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část  zde ke stažení

Veřejná vyhláška zde ke stažení

Navigace

Obsah

Standardy  kvality  sociálně právní  ochrany  dětí  zde ke stažení

Prostředí a podmínky zde ke stažení

Informovanost zde ke stažení

Prevence zde ke stažení

Vyhodnocování zde ke stažení

Kontrola  zde ke stažení

Rizikové situace zde ke stažení

Dokumenty o výkonu  zde ke stažení

Vyřizování  a podávání  stížností zde ke stažení

Návaznost na další subjekty  zde ke stažení

 

Kontakty na  OSPOD  Magistrátu   města Opavy

Vedoucí odboru sociálních věcí:
Mgr. Judita Kachlová
judita.kachlova (zavináč) opava-city.cz 553 756 722

Vedoucí oddělení SPOD:
Bc. Šárka Holowczáková
sarka.holowczakova (zavináč) opava-city.cz 553 756 660
Péče rodičů o děti, úpravu vztahu k dítěti při rozchodu rodičů, týrání dětí

« Zpět na Strom životních situací

Registrace přeshraničního pracovníka, který pracuje v členském státě Evropské unie, bydlí v České republice

3. Pojmenování (název) životní situace

Registrace přeshraničního pracovníka, který pracuje v členském státě Evropské unie, bydlí v České republice

4. Základní informace k životní situaci

Na základě práva Evropské unie by měla být každá osoba pojištěna pouze v jednom státě Evropské unie. Tímto státem je zpravidla stát výkonu výdělečné činnosti.
Přeshraničním pracovníkem se rozumí osoba, která pracuje na území jednoho členského státu a na území jiného členského státu Evropské unie bydlí. Nárok na plnou zdravotní péči má v obou státech.
Tato situace se týká pracovníka s bydlištěm na území České republiky, který provozuje výdělečnou činnost v jiném členském státě Evropské unie, a jeho nezaopatřených rodinných příslušníků.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat pracovník nebo zástupce pracovníka.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Pokud pracujete v jiném členském státě Evropské unie, EHP nebo ve Švýcarsku a jste tam z titulu své činnosti zdravotně pojištěni, máte spolu se svými nezaopatřenými rodinnými příslušníky ve státě bydliště nárok na čerpání zdravotní péče v plném rozsahu. Pro uplatnění nároku na území České republiky je tak podmínkou zejména udržení faktického bydliště na území České republiky.
Pro využití nároku musíte být v České republice registrováni některou z českých zdravotních pojišťoven. Náklady na zdravotní péči hradí českým zdravotnickým zařízením v první fázi registrující česká zdravotní pojišťovna. Takto vzniklé náklady posléze přeúčtuje zahraniční zdravotní pojišťovně.
Pro uplatnění nároku požádejte instituci, u které jste v zahraničí zdravotně pojištěni, o nárokový doklad pro krytí nákladů za zdravotní péči v zemi bydliště (formulář S1 nebo také E106) a předložte jej na české zdravotní pojišťovně. O vystavení nárokového dokladu můžete požádat i prostřednictvím české zdravotní pojišťovny v místě bydliště.
Česká zdravotní pojišťovna vám na základě nárokového dokladu S1 nebo E106, vystaveného zahraniční institucí, vydá potvrzení o registraci, se kterým se budete prokazovat u českých lékařů.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

O formulář S1 nebo E106 můžete požádat dvěma způsoby:

  • přímo na své kompetentní zahraniční zdravotní pojišťovně,
  • prostřednictvím české zdravotní pojišťovny, kterou jste si vybrali jako výpomocnou (jedná se zpravidla o tu pojišťovnu, u které jste byli dosud registrováni).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Můžete se obrátit na:

  • instituci, u které jste v zahraničí zdravotně pojištěni,
  • českou zdravotní pojišťovnu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na zdravotní pojišťovně budete muset předložit doklad o pojištění.
Můžete být také vyzváni k doložení dalších dokladů, např. týkajících se vašeho bydliště nebo vašich rodinných vazeb.
Rovněž můžete být požádáni o vyplnění a podpis "Prohlášení o bydlišti".

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář S1 či E106 vám vystaví zahraniční zdravotní pojišťovna nebo jeho vystavení zajistí česká zdravotní pojišťovna.
Případné další formuláře vám poskytne zdravotní pojišťovna.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou v České republice stanoveny.
U zahraniční instituce záleží na legislativě daného státu.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Nezaopatření rodinní příslušníci pracovníka, bydlící v České republice (manžel či manželka, registrovaný partner či registrovaná partnerka, dítě, studující dítě až do 26 let věku, pokud v České republice nevykonávají sami výdělečnou činnost, ani nepobírají žádnou dávku vyplývající z předchozí výdělečné činnosti).

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci zpravidla není možné komplexně vyřešit elektronickou poštou, neboť se předpokládá úzká spolupráce s dotčenou institucí a může být vyžadováno předložení dalších dokumentů.
Obecně lze ale samozřejmě elektronickou poštu využít k dohodnutí konkrétního postupu s dotčenou institucí.

28. Popis byl naposledy aktualizován

04.05.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.