Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Zprávičky naší sovičky

Svozový plán na rok 2019

Prajzské noviny

Sociální služby.

Obec Oldřišov je součástí  projektu - Sociální služby  Svazku obcí  mikroregionu  Hlučínsko -západ.

zde ke stažení

Mapy Hlučísko

Plán rozvoje soc.služeb.

Sřednědobý plán  rozvoje  sociálních služeb  obce Oldřišov  2014 - 2017.

zde ke stažení

Katalog  sociálních služeb souvisejících aktivit v regionu Opavska.

zde ke stažení 

 

Kácení dřevin.

Kácení  dřevin rostoucích  mimo les .

žádost o povolení kácení:

zde ke stažení

kácení dřevindřev

Strategický plán

Požární ochrana

hhasi

Veřejné zakázky-profil zadavatele

Informační zpravodaj CSS

Šetrně s vodou

Územní plán obce Oldřišov

Úvod  zde ke stažení

Základní členění území

zde ke stažení

Hlavní výkres zde ke stažení

Veřejně prospěšné stavby

zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část zde ke stažení

Textová část  zde ke stažení

Veřejná vyhláška zde ke stažení

Navigace

Obsah

Standardy  kvality  sociálně právní  ochrany  dětí  zde ke stažení

Prostředí a podmínky zde ke stažení

Informovanost zde ke stažení

Prevence zde ke stažení

Vyhodnocování zde ke stažení

Kontrola  zde ke stažení

Rizikové situace zde ke stažení

Dokumenty o výkonu  zde ke stažení

Vyřizování  a podávání  stížností zde ke stažení

Návaznost na další subjekty  zde ke stažení

 

Kontakty na  OSPOD  Magistrátu   města Opavy

Vedoucí odboru sociálních věcí:
Mgr. Judita Kachlová
judita.kachlova (zavináč) opava-city.cz 553 756 722

Vedoucí oddělení SPOD:
Bc. Šárka Holowczáková
sarka.holowczakova (zavináč) opava-city.cz 553 756 660
Péče rodičů o děti, úpravu vztahu k dítěti při rozchodu rodičů, týrání dětí

« Zpět na Strom životních situací

Prokazování chybějících dob pojištění

3. Pojmenování (název) životní situace

Prokazování chybějících dob pojištění

4. Základní informace k životní situaci

Dobu pojištění, která není doložena v centrální evidenci na České správě sociálního zabezpečení, je možné prokázat dodatečným předložením evidenčního listu důchodového pojištění (dále též "ELDP") a dále, to ovšem až v rámci zahájeného řízení o důchod, následujícími doklady:
  • pracovní smlouvou nebo potvrzením zaměstnavatele o době trvání zaměstnání,
  • výplatními páskami, mzdovými listy, zápočtovými listy,
  • bývalou legitimací ROH, pokud jsou v ní vylepeny známky o placení příspěvků,
  • potvrzením o zdanitelných příjmech a funkčních požitcích a o sražených zálohách na daň.
Doba zaměstnání/pojištění může být prokázána i čestným prohlášením dvou svědků (nejčastěji spolupracovníků) na tiskopise "Čestné prohlášení o dobách zaměstnání/pojištění".

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoby plně svéprávné ve smyslu občanského zákoníku.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Není-li doba chybějícího zaměstnání prokazována standardním dokladem (ELDP), je podmínkou možného prokazování dob pojištění náhradními doklady při zahájení řízení o dávku důchodového pojištění.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Řízení o vyhotovení náhradního ELDP (v případě nesoučinnosti zaměstnavatele) je možno před zahájením řízení o důchodovou dávku iniciovat u okresní správy sociálního zabezpečení, Pražské správy sociálního zabezpečení nebo Městské správy sociálního zabezpečení Brno (dále též "OSSZ/ PSSZ/ MSSZ").

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na místně příslušnou OSSZ/ PSSZ/ MSSZ, dle místa vašeho trvalého pobytu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklady, kterými prokážete svoji totožnost, a dále doklady, kterými je možné prokázat chybějící dobu pojištění - viz bod 04.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Potřebné formuláře jsou k dispozici na všech OSSZ/ PSSZ/ MSSZ.
Tiskopisy "Čestné prohlášení o dobách zaměstnání/pojištění" a "Žádost o důchod" sepisuje s občanem správa sociálního zabezpečení příslušná podle místa trvalého pobytu občana, nebo místa hlášeného pobytu v České republice (jde-li o cizince).

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Rozhodnutí o přiznání dávky důchodového pojištění je orgán povinen vydat nejpozději do 90 dnů ode dne zahájení řízení. Tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou se např. došetřují rozhodné skutečnosti u zaměstnavatelů, úřadů aj.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.